Marketing & Media in brief

Advertise with us
Advertise & RatesMy Account
Company press officeList company
Recruitment packagesSubmit job ad
Download ratecard
Zim paranoia over cellphones, radios

Media freedom campaigners say police in Zimbabwe are breaking the law by seizing and banning small radio receivers that can tune in to stations not linked to the state broadcasting monopoly controlled by president Robert Mugabe's party. Continue reading on www.techcentral.co.za....

Continental Outdoor wins Superbrand award

Continental Outdoor Media (Zimbabwe) was awarded 2nd prize in the Best Media House category in the 2011 Superbrands Awards at an awards ceremony last night, at the Rainbow Hotel in Zimbabwe, hosted by The Marketers Association of Zimbabwe. The award comes just after six months of Continental Outdoor...

Looking for African women leaders

The Kuwa Ajabu Foundation ("be extraordinary") is a non-profit organisation which empowers and builds sustainable capacity in the form of job creation for young, unemployed people across Africa. Affiliate partners include the UN, Women In Finance, Menprow and the fully black-owned Blue Rain...

ZEC says run-off vote could take place soon

The Zimbabwe Electoral Commission (ZEC) Deputy Chief of Operations Utoile Silaigwana on Sunday said the presidential run-off vote could take place soon, possibly before 23 May. Silaigwana said the Electoral Act allowed the run-off to be held within 21 days if candidates failed to get 50% of votes....

Journalists in exile

Over the past six years, the Committee to Protect Journalists has documented 243 cases of journalists who have been forced to flee their home country to avoid harassment and imprisonment. On average, three journalists a month make this escape, with less than 15% of them ever seeing home again....

Sharing information essential for development

Zimbabwe local government association president, Cde Jerry Gotora, has urged African government associations to share development information and technology which could be crucial for growth; including, among others, participatory budgeting, transparency and accountable policy development, and...

Pepping up the board

click to enlargeFollowing the two recent appointments of Marcus Banga as marketing director and Louis Brand as commercial director, PEP Limited's new board of directors is now complete. PEP currently operates 1345 clothing stores in South Africa, Botswana, Lesotho, Namibia, Swaziland, Zambia,...

Beeld honoured at Media24 awards

Beeld's chief photographer Halden Krog and education journalist Alet Rademayer have come out tops in the Media24 Newspaper Journalist of the Year Competition. Krog won the prize for the Photograph of the Year (2005) for his image of the body of a Zimbabwean asylum-seeker found in an Ennerdale...

Outdoor changes Harare's skyline

Alliance Media is installing Zimbabwe's first large format billboards, a new innovation in this country, for client African Distillers - producers of Smirnoff vodka. They have erected the billboards at five entrances to Harare where the billboards tower above the clutter of small format media.

Sunday Times takes on Mugabe, Nujoma

The Sunday Times is fighting an attempt by Zimbabwe's President Robert Mugabe and Namibia's President Sam Nujoma to hijack its name for propaganda purposes. The newspaper has taken legal steps to fight plans by Mugabe and Nujoma to launch a regional newspaper called the New Sunday Times, widely...

Mugabe puts a spin on a ‘New Sunday Times’

Zimbabwean President Robert Mugabe and Namibian President Sam Nujoma have joined hands to start a new regional newspaper called the 'New Sunday Times' to "counter the threat from the global media to African values". The 'New Sunday Times' will, according to reports, be jointly published by the...

The Herald apologises to the MDC

The state-run Zimbabwean newspaper, The Herald, has printed a retraction and apologised for publishing two unsubstantiated stories ahead of the presidential election in 2002 about the opposition Movement for Democratic Change (MDC) party. The first story linked the MDC to a multi-million rand heist...

Daily News publishes again

The paper might be only eight pages thick and some of the content a bit stale, but the Daily News has finally hit the streets of Zimbabwe again after police complied with a Harare High Court order and withdrew from the printing works for the first time since it was shut down in September. "We are...

Daily News editor quits

Francis Mdlongwa, the editor-in-chief of the Daily News, the only Zimbabwean independent daily newspaper which was shut down by the government last week, has resigned from his post. Mdlongwa, who had been considering leaving for some time, said that it was unfortunate that he had to do so during the...

Daily Mirror stops publishing

Zimbabwean daily newspaper The Daily Mirror has halted its operations due to the high costs of printing and the harsh economic environment, according to publisher and editor-in-chief Dr Ibbo Mandaza.

Zim govt backtracks on party ads

Zanu PF party leaders have ordered Zimbabwean Information Minister Jonathan Moyo to withdraw primetime TV adverts that showed Morgan Tsvangirai warning President Mugabe to step down or risk violent overthrow. The Standard reports that sources close to the government's Department of Information and...

DSTV shuts down free-to-air channels to Zim

Nearly 100 000 DStv viewers in Zimbabwe are no longer able to receive the four free-to-air South African TV channels, SABC 1,2,3 and e-TV - MultiChoice Africa has scrambled transmission of these channels because neither Multichoice Africa, the SABC nor eTV hold programming rights to allow...

Zim expels respected journo

On Friday evening Andrew Meldrum, the Zimbabwean correspondent for The Guardian newspaper was deported to the UK despite three separate court orders prohibiting his expulsion. Meldrum had spent the last 23 years reporting on the country.

Zim Supreme Court rules controversial media law unconstitutional

The Supreme Court in Zimbabwe has declared unconstitutional and struck out a section of media law that made it an offence for a journalist to publish falsehoods. Two journalists with The Daily News, Geoffrey Nyarota and Lloyd Mudiwa, challenged the constitutionality of the law after being accused of...

Daily News barred from Zim parliament

Journalists with The Daily News were barred from covering the opening of the Zimbabwean Parliament last Tuesday and have also been barred from any deliberations in the House until they are accredited by the Media and Information Commission (MIC).

Nyarota wins Fellowship award

Zimbabwean journalist, Geoffrey Nyarota, who was sacked last month as editor of the Daily News for allegedly siding with workers who went on strike, has been awarded the Nieman Fellowship for journalism at Harvard University. While editor of the Daily News, Nyarota gained a reputation as a fearless...

Reminders of home for Zim ex-pats

Zimbabweans living abroad can now watch ZTV news and tune in to local radio stations, like Radio Zimbabwe, SFM, and 3FM, over the internet. Richard Chingombe, of RC Microsystems Inc which runs the website www.zimupdate.com, says that it is important to create a "balanced diet". The website was also...

SA gain 8 places in worldwide technology ranking

SA has been ranked 38th out of 80 countries in the World Economics Forum's technology index, a jump from last year's 46th place. The technology index is one of the three main components of the forum's Global Competitiveness Report 2002-2003, issued this week. The other African countries ranked on...

Zimpapers launches New Farmer

Zimbabwe Newspapers Ltd has launched New Farmer, a weekly magazine aimed at becoming the country's leading voice in agriculture for new and experienced farmers. The mag will be headed by former Business Herald editor George Chisoko.

Breakfast with Madiba

94.7 Highveld Stereo's Rude Awakening Team (Jeremy Mansfield, Sam Cowen and Harry Sideropoulos) will be having an exclusive breakfast with former President Nelson Mandela on Wednesday, 4 September, which will be broadcast from his home in Houghton between 07h00 and 08h00. A wide range of issues will...

Zim radio station blown up

Early Thursday morning a bomb blast ripped through the offices of Voice of the People (VOP), one of Zimbabwe's only two independent radio stations. VOP is situated in a residential area of Harare. To avoid falling under Zimbabwe's oppressive media legislation, VOP would send their sound files to the...

PAMRO Conference registration

The 4th Pan African Media Research Organisation (PAMRO) Conference, to be held in Zimbabwe in September, is a forum for industry bodies, media researcher providers, media owners, marketers and advertising agencies in different African Countries to exchange knowledge, to learn from one-another's...

Yfm extends range

Yfm has extended its field of broadcast and is now available on DStv's Channel 60 of the audio transmissions. Yfm can now be received in most of Southern Africa, including the whole of the RSA, Lesotho, Namibia, Botswana, Swaziland, Southern Angola, Mozambique and parts of Zimbabwe.

Mail & Guardian bid

Zimbabwe's Independent Media Group, backed by the Botswana Bank, is on a shortlist of three bidders to buy a stake in the SA Mail & Guardian. Also in the running is Nail CEO Saki Macozoma and his associate David Barritt, while the third bidder's identity is uncertain. The successful bidder will own...

Herald bought out by opposition

A Zimbabwean opposition supporter drove through Mutare, the country's third largest centre, on Saturday, buying all the copies of the State-owned Herald newspaper that he could, allegedly trying to stop the Zimbabwean Governments propaganda from getting to readers. He was arrested by police, who...

Next >Submit news