
 

Malawi's state broadcasters receive funding
State broadcasters, Malawi Television (TVM) and Malawi Broadcasting Corporation (MBC)
received allocations after operating for two years without government subventions.

Malawi's previous National Assembly, which had an opposition majority, denied the two institutions financial
allocations for two-year-running due to what it called its pro-government biased reporting.

But the ruling majority in parliament used its numerical might last Thursday, 23 July 2009 to give MBC
K300m and TVM K120m.

However, the deliberations on the two votes for the two state controlled broadcasters was not without drama
as opposition members of parliament this time round demanded that government should increase funding to
the two institutions because they spearheaded the ruling Democratic Progressive Party elections land slide
victory last May.

ABOUT GREGORY GONDWE
Gregory Gondwe is a Malawian journalist who started writing in 1993. He is also a media consultant assisting several international journalists pursuing assignments in Malawi. He holds a
Diploma and an Intermediate Certificate in Journalism among other media-related certificates. He can be contacted on gregorygondwe@gmail.com. Follow him on Twitter at @Kalipochi.
View my profile and articles...

 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com

29 Jul 2009By Gregory Gondwe

https://www.bizcommunity.com/
https://www.bizcommunity.com/Profile/GregoryGondwe
mailto:gregorygondwe@gmail.com
https://www.x.com/Kalipochi
https://www.bizcommunity.com/Profile/GregoryGondwe

	Malawi's state broadcasters receive funding
	ABOUT GREGORY GONDWE


