Marketing & Media company news

Subscribe to industry newsletters


Press offices

Enquire about a press office
Bizcommunity has over 400 industry contributors and we always welcome further contributions and contributors.
Advertise with us
Advertise & RatesMy Account
Company press officeList company
Recruitment packagesSubmit job ad
Download ratecard
Marketing & Media company news

e.tv dismayed over unacceptable comments by Communication Advisor Roy Kruger

Free-to-air broadcaster, e.tv, is dismayed by comments made by Communications Minister Dina Pule's technical advisor, Roy Kruger, about the broadcaster's commitment to DTT. Kruger's reckless remarks were directed at e.tv's lawsuit against the Minister's appointment of Sentech to manage conditional access to set-top boxes.
Kruger's description of the lawsuit as "stupid" and the reason for delaying a DTT launch, is highly irresponsible and misinformed. e.tv takes DTT and the lawsuit very seriously and has always supported the migration to DTT as a path to a multi-channel free-to-air environment.

e.tv's Chief Operating Officer, Bronwyn Keene-Young says; "Kruger's comments are unacceptable, especially in the context of e.tv's repeated public statements that a successful DTT platform is crucial to the sustainability of terrestrial broadcasters in South Africa. Terrestrial broadcasters are losing audience share as viewers increasingly move to other platforms offering multi-channel options. It is for this reason that e.tv has a critical and vested interest in the success of DTT to maintain its viability and to offer South Africa a high quality multi-channel free-to-air product. In fact, as a single-channel free-to-air broadcaster, we probably have the most to lose by DTT delays."

e.tv's case against the Minister aims to ensure the establishment of a strong and stable DTT platform and reflects its commitment to a successful launch.

Keene-Young continues, "Kruger's comments that e.tv is "holding up the country" is a false accusation and ironic given the fact DTT migration is being delayed due to a lack of regulatory certainty with no finalised DTT regulations, no finalised Sentech tariffs for broadcasters and no strong communications campaign around DTT.

Anyone following e.tv's submissions to ICASA will know that the broadcaster fully supports DTT migration but this does not mean we should be forced to accept unlawful instructions from the Minister. In fact, we wonder why Mr Kruger has sought to go down this road. What are his motives?"

e.tv is well within its right to advocate for a strong and stable DTT platform so as to ensure a fair and efficient digital broadcasting environment.

For more inforamation:
Vasili Vass, Head: Corporate Affairs at or 021 481 4532 or 084 233 8277.

    
 

e.tv's press office

e.tv
e.tv
e.tv is South Africa's first private free-to-air television channel. Launched in 1998, the channel broadcasts a full-spectrum programming service to 78% of South Africa's population. e.tv is owned by black empowerment group Hosken Consolidated Investments Limited and Venfin Limited.
LEGAL DISCLAIMER: This Message Board accepts no liability of legal consequences that arise from the Message Boards (e.g. defamation, slander, or other such crimes). All posted messages are the sole property of their respective authors. The maintainer does retain the right to remove any message posts for whatever reasons. People that post messages to this forum are not to libel/slander nor in any other way depict a company, entity, individual(s), or service in a false light; should they do so, the legal consequences are theirs alone. Bizcommunity.com will disclose authors' IP addresses to authorities if compelled to do so by a court of law.

News